Follow CikAkie

Terima kasih kerana sudi lawat blog Cik Akie. Alang2 dah ke sini,Follow & like blog Akie dan tinggalkan jejak ya!

Friday, 31 December 2010

HaPpY nEw Year!

Assalamualaikum~
 EpY
nEw YeaR!
akie de azam bru....
akie nk diet!!!
stody tol2..
x mau maen2 lg........
lps 2 akie de
dpt enset bru...
see this!


hehe
nnty akie wt cite mnarik
taw!
kowunk sume jgn laa s0mbong2
yeeeee???


                                                                                

Thursday, 30 December 2010

Blek aSrAmA

Assalamualaikum~
gagagagagag.....
1 ary bulan
ny daa msok
asrama
arggggggggghhhhh!

WeLlO!!!

Assalamualaikum~
alhamdulillah
akhirnye akie
dpt gak 8a....
yippy!
ary 2 abah akie
bly enset bru
wane itam
jnis sony W20

taw x yg nina
kwn akie 2
bly enset sme
mcm akie
huhuhu
peniru!!!
klo n no akie
ni ha
0177815826
hehehe

bubye!

Wednesday, 22 December 2010

HePi BeLaTeD BeRfDaY!

Assalamualaikum~
happy belated berfday 2
maa fwen..ROZANA!
sowi lmbat
wish..hu3
aq bz sngt dah mcm PM dah!



PeNeNtUaN iDoP akiE!

Assalamualaikum~
salam~
daa lame akie x update blog akie...
x de mse laa.
bz sngt laa kte kn...
taw x esok ariey yg 
MENAKUTKAN!!!
bsok ari kputusan PMR!
x taw laa akie dpt result 
cemerlang ke x..
huhu..
tp akie nk dpt gak
8A!!!!!!
nnti sume owg cbok nk tw 
psal result owg...ish!
akie x nk target pe2 
sbb x nk amek risiko..
owh!tidakkkkkk....
maap laa klo
result akie mengecewakn...
(wasiat tok mak akie laa..)
smpai cni jela..
bubye!

Monday, 6 December 2010

windu kamoo!

Assalamualaikum~
Daa lame akie x wt
cctan blog..huhu..
adex aq sume mcm tuttttt...
gram bbeto!!
wt bencane kt aq!

Friday, 26 November 2010

KaKaK De bEz In De wOrLd! ceh!

Assalamualaikum~
salam~
akie skang cube nk  slaloo update
blog akie n akie
daa brazam yg akie kan blajor sngguh2
tok taun dpanYEAHH!!!
lihat!
akie daa ceria!(dlm pic 2 laa!)
tp akie janji x
kan gado dgn adex2 akie slaloo..
esti kamiey sume jdiey 
mcm pic nie...huhu

                                               
kreatif x kamiey!!huhu~
akak cyg kowunk
(sjak ble aq jd kakak ygbex nie!)

Thursday, 25 November 2010

CuTi sKoOl KeMbAlI!

Assalamualaikum~
Akie bowsun sngt sbb cuti
x bez sngt...
xtaw nk wt pe...akie tringin nk gie 
reunion form 3 taun nie...
mmg tol2 bowsan..

.
tp hidup esti cumey!

Saturday, 20 November 2010

dlm dilema...

Assalamualaikum~
sekarang aku sedang dilamun cinta..ceh!sejak dulu lagi aku dah suke kat die tapi aku wat bodo jew...skang da trkantoi kt kekkwn aku..huahaha...i love AZO!!yeah!

Wednesday, 17 November 2010

Tuesday, 16 November 2010

camat ariey raya korban!

Assalamualaikum~
SeLaMaT ArIeY RaYa KoRbAn!!!time up,lembu....huahaha

tangga wat ku ternganga!

Assalamualaikum~
ni sume brmule mse aq nk wt persembahan koir kt skool aq....mse nk naik pentas 2 kasut aq trcabut...kwn aq yg wt...Ana jahat!punye laa mngelabah aq mse 2...lps 2 aq x dpt tumpukn prhatian ...mmg wt spoit tol!

Friday, 5 November 2010

Am mmg ex Akie!!! ARGHHHHHH

Assalamualaikum~
salam~akie nk cite psal kngan silam yg sowang mnah nie ...dlu dye de kpel dgn sekor mamat nie...nme laki 2 Am (bukan name yg sbnr)....dlu laki 2 bex sngt...dye pndai amek hati mnah 2...mnah 2 pon syg kt dye...lps bbrape bulan kpel dgn dye...diowg clash....cdeh..huhuhu(walhal mnah 2 yg mulekan ...hihi..)lps stahun kemudian...diowg kpel blek...tp Am da bruba jd lbih 'gile'....dye jd sowg yg asyek wat hal...nyak wt prkare x snonoh...mklum laa dye dgelar 'red kasanova' kt skool dye...sbbkn syg ...mnah 2 x ksah pon hingge la 1 ari 2...Am ajak dye g 1 tmpat nie (tmpat lepak mreka)..mnah 2 plik sbb Am kte dye nkkan privasi...so x leh sape2 ikot...slalu Am x ksah bwk kwn mnah 2...urm....so mse 2 laa mate mnah 2 trbuke bhawe Am mmg dah MELAMPAUUUUUUU!!!!dye wt pempuan 2 btol2 DE HATEST kt dye...sjak 2..asal kn brjumpe je psti de yg brperang mulut...huh!ble laa sume ni nk tamat....akie pon da bowsan psl kes diowh ni...klo nk taw sape mreka ni nnti akie cite agi...

Saturday, 30 October 2010

SUDU OH SUDU!

Assalamualaikum~
assalamualikum~
nk cite kt kowunk mse aq n dax form 3 skool aq gie Jb..
knonnye de PESTA MAKANAN...
x de meriah pown..lps 2 kteowg gie tukar bju kt masjid...
aq pkai bju blaus itam choc n skinny jean...
lps 2 kteowg rancang nk g shopping...tp,driver 2 lak wt problem...
dye x taw jlan lak...aduh!so.dye drive ke ANGSANA!
pe la de kt c2 ooi!angsana,angsana r...
aq n nina g lah hepi2...aq bli bju bru ..1 wane itam..1 agi wane grey..urm..
lps 2 aq de ble kek kt Season...
aq bli kek cheese n nina bli kek choc blackforest...
n nie yg klakar ...kteowg sudu nk mkn kek 2...
s0 aq dpt idea...punye laa bodo idea aq...mse 2 kteowg lalu ki dpan McD..
aq sroh nina tngu jap kt luar n aq msok kt dlm McD...
aq g laa tmpat nk amek sos...de sudu...so rembat r,,,
wt x de pe2 aq bla slambe dek..
wat2 mcm aq nie costumer mse 2...
haha3..nina pown sampai gleng2 kpale ...aduhai! mmg sengal dbuatnye..malu beb..
nsib bex x de owg yg prasan
(rsenye laa...)smpai sni jela ..
.MUAHX!

Monday, 6 September 2010

slamat ariey raye

Assalamualaikum~
slamat ariey raye tok sume owg islam ...
tahniah kerna anda akan menghabiskan puase anda pd tahun ni...
anda sungguh bertuah kerna dpt menghabisknnye tnpe mslh....
nk bley laa anda sume menyambut ariey raye lak!yeah!

# Lirik cuppycake!

Assalamualaikum~
Mungkin korang pernah dengar lagu ni...
lagu ni ada kat cerita Strawberry ShortCake...
ni lah liriknya...comel taw suara budak ni

You're my Honeybunch, Sugarplum
Pumpy-umpy-umpkin, You're my Sweetie Pie
You're my Cuppycake, Gumdrop
Snoogums-Boogums, You're the Apple of my Eye
And I love you so and I want you to know
That I'll always be right here
And I love to sing sweet songs to you
Because you are so dear
.

# Pmr Candidate

Assalamualaikum~
kepada semua kenkawan Akie...
thanx 4 everything...
Akie betul-betul bersyukur sebaba ada kawan macam korang...
apa-apa pon doakan aku dapat buatyang terbaik untuk PMR ni..
.InsayaAllah...* A...tunggu!

Sunday, 5 September 2010

# Sahabat yang TErpilih...

Assalamualaikum~
Berkawan dengan semua orang tetapi pilih siapa yang patut jadi kawan baik korang. Apabilal korang bergaul dengan orang-orang disekeliling korang, korang harus pandai menyesuaikan diri. Ada satu kenyataan yang pernah saya baca menyatakan, korang mempunyai personaliti yang sihat apabila kprang boleh bergaul dengan pelbagai jenis orang daripada pelbagai jenis latar belakang.

Maksudnya, jika korang ada personliti yang sihat dan korang pandai berkawan,korang boleh berkawan dan mesra dengan sesiapa sahaja tidak kira mereka pelajar cemerlang, tidak cemerlang, samseng, kaki gaduh, ajk surau, ketua pelajar dan sesiapa sahaja. Jika korang rasa  hanya boleh bergaul dengan beberapa jenis orang sahaja, korang perlu pelajari dan berlatih bagaimana mahu luaskan kenalan korang.

Ini adalah kerana, apabila korang sudah bekerja nanti, korang akan jumpa pelbagai jenis orang…. mungkin korangF akan jumpa seseorang dengan sifat dan perangai yang selama ini korang sangka tidak wujud langsung. Namun, dalam berkawan dengan semua orang ini, korang perlu juga memilih.

# De real of LOVE!

Assalamualaikum~
Remaja selalunya dikaitkan dengan cinta. Agak pelik jika dilihat seseorang yang memegang gelaran remaja tidak mempunyai perasaan ingin bercinta dan dicintai juga tidak ada keinginan untuk berkenal-kenalan (kononnya) dan berhubungan sama ada secara SMS ataupun surat (baru romantik kononnya) dengan sahabat lain yang berlainan jantina.

Adakah Islam membunuh terus naluri cinta ?
Adakah Islam langsung tidak memberi peluang kepada seseorang
untuk merasakan perasaan cinta?
Adakah Islam ini terlalu kejam apabila mengekang seseorang itu
daripada terjebak dengan percintaan ?

Bukan begitu saudaraku...

Islam adalah agama yang syumul! Segalanya sudah ditetapkan oleh syari'at supaya manusia tidak terus tenggelam pada bisikan dunia. Cinta yang diimpikan semasa remaja cuma fatamorgana yang tidak kekal. Cuma mainan remaja yang dibisik oleh hawa nafsu dan syaitan yang cuba menarik setiap bani Adam untuk bersamanya di neraka.

Cinta remaja sering membuatkan kita menipu diri sendiri. Pada fikiran sebilangan remaja, 'cuma setakat menelefon dan menghantar mesej dan surat bukannya sampai berjumpa berdua-duaan di taman bunga'

Firman Allah S.W.T:

(٣١) وَلَا تَقۡرَبُواْ ٱلزِّنَىٰٓ‌ۖ إِنَّهُ ۥ كَانَ فَـٰحِشَةً۬ وَسَآءَ سَبِيلاً۬

Maksud : Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan).


Sedangkan mendekati zina pun sudah ditegah. Apatahkan lagi berzina!.

Mengapa Allah kata,
'JANGAN' kamu 'MENDEKATI ZINA'?

Mengapa tidak dikatakan,
'TIDAK PATUTLAH KAMU MENDEKATI ZINA'

atau
'TIDAK BAIK KAMU MENDEKATI ZINA'?

Ini kerana Islam telah menegaskan bahawa mendekati zina itu saja sudah haram hukumnya, apatah lagi jika berzina.

Asyik daripada menelefon kekasih pujaan itulah akan menaikkan keinginan nafsu untuk berjumpa dan kemudian ke arah kegiatan-kegiatan yang seterusnya.Wahai rakan-rakanku sekalian,

Waktu ini bukanlah masanya lagi untuk kita bercinta. Perjuangan dan perjalanan masih jauh dan kita masih mentah untuk melalui alam percintaan. Percintaan yang sebenar bermula apabila kita mula mahu melangkah ke gerbang perkahwinan.

Carilah cinta yang disandarkan kepada-Nya yang menjanjikan kemanisan di dunia dan kelebihan di akhirat. Sesungguhnya cinta kepada makhluk ciptaan-Nya merupakan satu fitrah yang tidak boleh dielak oleh seseorang yang bergelar manusia. Sedangkan Adam pun berasa sunyi tanpa kehadiran Hawa, bukan? Apakah yang tidak ada di syurga?

Fikirkanlah tentang ganjaran serta nikmat-nikmat yang bakal menanti kita di syurga yang tiada di dunia sementara kita melawan dari menuruti hawa nafsu kita yang sentiasa mahukan keseronokan yang tidak kekal juga kenikmatan yang tidak berpanjangan.

Marilah sama-sama kita menyeru diri kita serta kawan-kawan kita sekalian untuk kembali kepada ajaran agama kita sebagai pedoman mereka dalam kehidupan agar negara kita sentiasa dalam perlindungan dan rahmat Tuhan.

Saturday, 6 February 2010

AKUWH HAMBA ALLAH

Assalamualaikum~
salam...kte sume esti la enjoy dgn kehidupan kte skang slagi Allah maseh beri kte brnafas...ngat 2!!!